Marketing dzieli się na różne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również dużo innych, ale statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najprzyzwoiciej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego kontrahenta czy też wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie plakatów reklamowych Kraków
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie potencjalnego kontrahenta są wybitnie różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.
